Αρχική / Δράσεις / Οι Μικροί Τοπογράφοι του 18ου Δ.Σ. Σερρών

Οι Μικροί Τοπογράφοι του 18ου Δ.Σ. Σερρών

Υπάρχουν σημεία της αυλής του 18ου Δ.Σ. Σερρών όπου για ποικίλους λόγους είναι ανεκμετάλλευτοι. Οι μικροί τοπογράφοι, μαθητές της Ε1 και Ε2 τάξης, απο αρχές της χρονιάς στα πλαίσια της Σχολικής Δραστηριότητας με θέμα “Οι μικροί τοπογράφοι μετρούν περιοχές της αυλής του 18ου Δ.Σ. Σερρών, μελετούν και προτείνουν τρόπο ανάπλασης της” με επιβλέποντες την εκπαιδευτικό πληροφορικής Γκουτουλούδη Μαρία (συντονίστρια) και τις δασκάλες  Ελένη Γιαννογλούδη (Ε1 τάξης) και Ελένη Τουλουμτζή(Ε2 τάξης), καλούνται να βοηθήσουν στη λήψη απόφασης για την ανάπλαση του αύλειου χώρου του 18ου Δ.Σ. Σερρών για να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό χώρο αναψυχής, ποικίλων δραστηριοτήτων και αθλοπαιδιών. Με την σχολική δραστηριότητα αυτή λοιπόν επιδιώκεται η εμπλοκή με ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών στη επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος που τους αφορά.

Τα βήματα που ακολουθήθηκαν για την δημιουργία της πρότασης είναι:

  1. στις 29 Οκτ. 2018 έγινε ενημέρωση των μαθητών/τριών για το:
    • τι είναι Τοπογραφία,
    • εργαλεία μετρήσεων στην Τοπογραφία,
    • πως μετράμε τον χώρο με μετροταινία
    • πως δουλεύουν οι τοπογράφοι
    • τι θα κάνουμε στην δική μας δράση

      Οι διαφάνειες που παρουσίασε η κ. Γκουτουλούδη στους μαθητές/τριες
      Loader Loading...
      EAD Logo Taking too long?

      Reload Reload document
      | Open Open in new tab
      στην συνέχεια οι μαθητές/τριες μάθανε να μετράνε σωστά με μετροταινία.
       έπειτα μιλήσαμε για χάρτες και προσανατολισμό. Εργαλείο για να προσανατολιζόμαστε είναι η πυξίδα. Κάθε χάρτης είναι προσανατολισμένος και το πάνω μέρος του είναι ο Βορράς. Είδαμε λοιπόν απο κοντά μια πυξίδα και πως δουλεύει.
  2. Καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης της καινούργιας αυλής του σχολείου σε ενα πρόχειρο τοπογραφικό διάγραμμα (κροκί). Οι μαθητές/τριες, με την βοήθεια της κ. Γιαννογλούδη και της κ. Τουλουμτζή, σε ομάδες των 5 ατόμων με ρόλο ο καθένας τους ξεχωριστό (Προϊστάμενος, Γραφέας, Παρατηρητής και επι μετρήσεων) μετρούν με μετροταινία τα παρτέρια/προσιές της καινούργιας αυλής του σχολείου κρατώντας σημειώσεις των μετρήσεών τους σε ένα πρόχειρο διάγραμμα.
     
  3. Συλλογή πληροφοριών απο βιβλία και διαδίκτυο για φυτά τα οποία θα προταθούν να φυτευτούν στην αυλή. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και αναζητούν πληροφορίες για φυτά που θα μπορούν να φυτευτούν στο χώρο της αυλής. Στο μάθημα πληροφορικής, με την βοήθεια της κ. Γκουτουλούδη έχουν δημιουργηθεί δύο συνεργατικά έγγραφα διαφανειών-παρουσίασης (google slides) στα οποία οι μαθητές/τριες των Ε1 και Ε2 τάξεων του σχολείου μπορούν να μπαίνουν ταυτόχρονα είτε σε υπολογιστή του εργαστηρίου εν ώρα μαθήματος είτε απο το σπίτι τους και να καταχωρούν τις πληροφορίες για τα φυτά ηλεκτρονικά.
    Συνεργατικό Powerpoint:
    Ε1 φυτά για λαχανόκηπο:
    https://docs.google.com/presentation/d/1qRzgFoHvglSRElGKPEakUqz4jH7y8zwdQ1xfbEX83u4/edit?usp=sharingΑυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι 11.jpg
    Ε2 φυτά στην καινούργια αυλή:
    https://docs.google.com/presentation/d/15cwnqIZL9v9YNZNDaJZoysORki4y8XlWx4B7JjgTQIU/edit?usp=sharingΑυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι 12.jpg
  4. Χρήση μη επανδρωμένου αεροσκάφους -drone- για την αεροφωτογράφηση του σχολείου απο ψηλά. Επειδή η καινούργια αυλή του σχολείου δεν υπάρχει στο google maps ή στο google earth ζητήσαμε απο το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σερρών να φέρει drone για να τραβήξουμε φωτογραφίες απο ψηλά. Ο κ. Ρίτας Ιωάννης, τεχνικός του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σερρών ήρθε στις 20 Νοεμβρίου 2018 και πετάξαμε με τους μαθητές/τριες ένα drone πάνω απο το σχολείο. Φυσικά εξηγήθηκε στη συνέχεια στους μαθητές/τριες το drone είναι εργαλείο δουλειάς για πολλούς όπως για τους τοπογράφους για να τραβάνε αεροφωτογραφίες  με μετρικές κάμερες και να φτιάχνουν ορθοφωτοχάρτες (φωτογραμμετρία).
  5. Στις 23 Νοεμβρίου 2018 έγινε δενδροφύτευση στα παρτέρια της καινούργιας αυλής απο τον Δήμο Σερρών. Οι μαθητές/τριες της Ε1 και Ε2  βοήθησαν σε αυτό μαζί με τις δασκάλες τους. Οι μαθητές/τριες είχαν βρει πληροφορίες για αυτά τα φυτά όπως φαίνεται στο βήμα 3.
  1. Στο εργαστήριο πληροφορικής με χρήση του ΗΥ  έγινε ο υπολογισμός εμβαδού των παρτεριών που μετρήθηκαν απο τους μαθητές/τριες.
Σχεδίαση παρτεριών στο QGIS και με υπόβαθρο εικόνες απο ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ – χειρόγραφη σημείωση μετρήσεων μας των διαστάσεων των παρτεριών
Υπολογισμός εμβαδόν του κάθε παρτεριού που μετρήσαμε στην αυλή
Τελευταίες μετρήσεις στην αυλή του σχολείου.
στο εργαστήριο πληροφορικής υπολογίζουμε εμβαδά για να τα καταχωρήσουμε αργότερα στο QGIS για την δημιουργία ψηφιακού χάρτη

7. Στο εργαστήριο πληροφορικής – Καταγραφή ερωτήσεων με καταιγισμό ιδεών απο τους Μικρούς Τοπογράφους για την δημιουργία ερωτηματολογίου που θα συμπληρώσουν όλοι οι μαθητές/τριες του σχολείου


Ερωτήσεις για το ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώσουν όλοι μαθητές/τριες του σχολείου- αργότερα το κάναμε σε ηλεκτρονική μορφή σε google forms

8. Δημιουργία ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε Google Forms που θα συμπληρώσουν όλοι οι μαθητές/τριες του σχολείου σχετικά με αλλαγές που θα ήθελαν να γίνουν στην αυλή. Βλέπε άρθρο
http://www.goutouloudi.gr/2019/03/ερωτηματολόγιο-για-την-αυλή-του-18ου-δ-σ/

9. Το ερωτηματολόγιο οι μικροί μαθητές/τριες των Α και Β τάξεων δεν θα μπορούσαν να το συμπληρώσουν μόνοι τους. Οπότε οι Μικροί Τοπογράφοι εργάστηκαν ως δημοσιογράφοι και επισκέφτηκαν τις τάξεις τους με το ερωτηματολόγιο στα χέρια και πήραν συνέντευξη απο τους μικρούς μαθητές/τριες του σχολείου

οργανωνόμαστε και εξοπλιζόμαστε με έντυπο ερωτηματολόγιο και μολύβι για να επισκεφτούμε τους μικρους μαθητές/τριες να τους πάρουμε συνέντευξη

10. Στο εργαστήριο πληροφορικής – Δημιουργία Ψηφιακού χάρτη του σχολείου με το ανοικτού κώδικα λογισμικό QGIS

11. Δημιουργία συνεργατικού έγγραφου διαφανειών σε Google Slides για την δημιουργία διαφανειών για παρουσίαση προτάσεων των Μικρών Τοπογράφων

https://docs.google.com/presentation/d/1qTsEv9tvS6VQPk4jdMORNFEDSeKBticjX25DR0eeKc0/edit#slide=id.p1

Οι-μικροί-τοπογράφοι-του-18ου-ΔΣ-Σερρών-προτείνουν

12. Στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου οι Μικροί Τοπογράφοι παρουσίασαν τις προτάσεις τους μπροστά σε όλη τη σχολική κοινότητα. Για λεπτομέρειες της εκδήλωσης δείτε το άρθρο
http://www.goutouloudi.gr/2019/04/οι-μικροί-τοπογράφοι-του-18ου-δ-σ-σερρών-2/

Παρουσίαση προτάσεων των Μικρών Τοπογράφων για αλλαγές στην αυλή του σχολείου. Χρήση Βιντεοπροβολέα και laptop που χειριζόταν οι ίδιοι οι μαθητές/τριες

Δείτε επίσης

Διαδικτυακές συναντήσεις-Μαθαίνοντας Επιστήμη Μέσα απο το Θέατρο

Στις 27 Ιανουαρίου 2022 διεξήχθη το 2ο εργαστήριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την δράση “Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα απο το …