Οι μαθητές της ΣΤ τάξης, κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, υλοποιούν εργασίες οι οποίες τους δίνουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν γνώσεις ψηφιακής δημιουργίας, διαδικτύου, χρήσης του Η/Υ και προγραμματισμού.
Το μάθημα γίνεται στην αίθουσα του εργαστηρίου πληροφορικής του σχολείου και είναι 2 διδακτικές ώρες την εβδομάδα.
10 Φεβ.-2 Μαρ. 2016: Οι μαθητές και οι μαθήτριες:
- Εξοικειώνονται με τις συναρτήσεις sum, average, min και max
- εξοικειώνονται μέσα απο ασκήσεις με τα βασικά του LibreOffice Calc
7 Ιαν. – 9 Φεβ. 2016: Οι μαθητές και οι μαθήτριες:
- Την Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016 εορτάσθηκε η «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου» στο Δ.Σ. Μαυροθάλασσας. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προάγει όχι μόνο το ασφαλές Διαδίκτυο αλλά τη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, στο οποίο όλοι μπορούμε να συμβάλουμε. Το φετινό σύνθημα είναι: «Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!«.
- Οι μαθητές υλοποιήσανε τις δραστηριότητες σταλμένες απο το saferinternet προς τους πρεσβευτές της Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
- «Βαρόμετρο συναισθημάτων» : Στόχοι αυτής της δραστηριότητας είναι
- Να επισημάνει πως τα παιδιά μπορούν να νιώσουν διαφορετικά σε μια δεδομένη κατάσταση.
- Να αναδείξει πως η ίδια κατάσταση μπορεί να αξιολογηθεί διαφορετικά από τα άτομα.
- Να υπογραμμίσει τη σημασία του σεβασμού των συναισθημάτων των άλλων αλλά και της
ανοχής απέναντι σε όσους έχουν διαφορετική απόψη από τις δική μας.
- «Κάρτες Περιπτώσεων» : Στόχοι αυτής της δραστηριότητας είναι
- Να αναδείξει διαφορετικές περιπτώσεις με τις οποίες τα παιδιά έρχονται καθημερινά σε επαφή
κατά την πλοήγηση τους στο Διαδίκτυο, τις οποίες, όμως, πολλές φορές δε γνωρίζουν πώς να
χειριστούν/αντιμετωπίσουν. - Να προωθηθεί ο διάλογος μεταξύ παιδιών, αλλά και μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών, για τους
πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης των καταστάσεων αυτών. - Να ενδυναμώσει την κριτική ικανότητα των μαθητών.
- Να αναδείξει διαφορετικές περιπτώσεις με τις οποίες τα παιδιά έρχονται καθημερινά σε επαφή
- «Βαρόμετρο συναισθημάτων» : Στόχοι αυτής της δραστηριότητας είναι
- Οι μαθητές της Δ, Ε και ΣΤ τάξης συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικά με την χρήση του Διαδικτύου. Οι ερωτήσεις είναι κομμάτι απο ένα άλλο ερωτηματολόγιο που ανέπτυξε ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων (κ. Παλάζη) και οι 2 τελευταίες ερωτήσεις είναι δραστηριότητα που στάλθηκε απο το saferinternet που αποσκοπεί στον προβληματισμό των παιδιών και λειτουργεί ως αφόρμηση για περαιτέρω συζήτηση:
- Οι μαθητές δημιουργήσανε στο πρόγραμμα Scratch τα παρακάτω διαδραστικά παιχνίδια που προσωμοιώνουν τις αφίσες του saferinternet:
- Αφίσα: Σκέψου πως να προστατεύσεις τον εαυτό σου στο Διαδίκτυο
σε Scratch: https://scratch.mit.edu/projects/97205241/
Οι απαντήσεις να δίνονται με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ (κεφαλαία ελληνικά)
- Αφίσα: Προβληματίσου για το περιεχόμενο που δημοσιεύεις- Σε αφορά
σε Scratch:https://scratch.mit.edu/projects/97459068
Οι απαντήσεις να δίνονται με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ (κεφαλαία ελληνικά)
- Αφίσα:Σκέψου_ποιες_είναι_οι_διαδικτυακές_σου_επαφές
σε Scratch: https://scratch.mit.edu/projects/96909812
Οι απαντήσεις να δίνονται με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ (κεφαλαία ελληνικά)
- εξοικειώνονται με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προγραμματισμού Scratch.
16 Νοεμ – 23 Δεκ. 2015: Οι μαθητές και οι μαθήτριες:
- Συγγράφουν ποιήματα για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και του cyberbulling http://dim-mavroth.ser.sch.gr/?p=287
- εξοικειώνονται με το πρόγραμμα Windows Movie Maker και με την ηχογράφηση για να δημιουργήσουν βίντεο. Το βίντεο για την ανάδειξη του τόπου μας εγκρίθηκε και ανέβηκε στο youth4greece.gr :
- Στα πλαίσια της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στις 9 Φεβρουαρίου 2016, οι μαθητές της Ε και ΣΤ ταξης συγκεντρώνουν δικό τους υλικό μέσα απο εκπαιδευτικές επισκέψεις στο χωριό Μαυροθάλασσα για να δημιουργήσουν θετικό διαδικτυακό υλικό-βίντεο για την ανάδειξη του τόπου τους συμβάλλοντας άμεσα στην προαγωγή καλού και ποιοτικού περιεχομένου, και κατανοώντας ταυτόχρονα τις πολύ σημαντικές έννοιες της πρωτοτυπίας, της πνευματικής ιδιοκτησίας και της συνεργασιμότητας.
16 Οκτ.- 15 Νοεμ. 2015:Οι μαθητές και οι μαθήτριες:
- Όσοι μαθητές τελείωσαν με το Course 1 μπορούν να πειραματιστούν με το Play Lab
- εξοικειώνονται με το πρόγραμμα studio code. Η είσοδος των μαθητών στο πρόγραμμα (Course 1) γίνεται απο εδώ
- μαθαίνουν τι είναι αλγόριθμος μέσα απο παραδείγματα της καθημερινής ζωής.
- Ως αλγόριθμος ορίζεται μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος
- . Πιο απλά αλγόριθμο ονομάζουμε μία σειρά από εντολές που έχουν αρχή και τέλος, είναι σαφείς και εκτελέσιμες που σκοπό έχουν την επίλυση κάποιου προβλήματος. Η έννοια του αλγορίθμου γίνεται ευκολότερα αντιληπτή με το παρακάτω παράδειγμα. Αν κάποιος επιθυμεί να γευματίσει θα πρέπει να εκτελέσει κάποια συγκεκριμένα βήματα: να συγκεντρώσει τα υλικά, να προετοιμάσει τα σκεύη μαγειρικής, να παρασκευάσει το φαγητό, να στρώσει το τραπέζι, να ετοιμάσει τη σαλάτα, να γευματίσει, να καθαρίσει το τραπέζι και να πλύνει τα πιάτα. Προφανώς, η προηγούμενη αλληλουχία οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Δεν είναι όμως η μοναδική για την επίτευξη του σκοπού, αφού μπορεί να αλλάξει η σειρά των βημάτων (π.χ. πρώτα να ετοιμάσει τη σαλάτα και μετά να στρώσει το τραπέζι). Ωστόσο το νόημα είναι πως η κατάτμηση μιας σύνθετης εργασίας σε διακριτά βήματα που εκτελούνται διαδοχικά, είναι ο πιο πρακτικός τρόπος επίλυσης πολλών προβλημάτων.
15 Σεπτ.- 15 Οκτ. 2015: Οι μαθητές μπαίνουν σε ομάδα των 2 ή των 3 μαθητών ανα ΗΥ και και μαθαίνουν κανόνες συμπεριφοράς στο εργαστήριο. Στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου οι υπολογιστές τρέχουν το Λειτουργικό Σύστημα Ubuntu / LTSP. Οι μαθητές συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως:
- Πολλαπλάσια των Bytes.
- Εξήγηση τι είναι Bits και Bytes – Παιχνίδι ρόλων: 3 εθελοντές μαθητές παίζει ο καθένας τους το ρόλο του ενός bit-δυο καταστάσεων. Οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να βρουν όλου τους συνδυασμούς καταστάσεων με 3 bits.
- “Μέρη του Υπολογιστή” και σύνδεση τους.
- Γνωριμία με τα Ubuntu: εκκίνηση υπολογιστών. εισαγωγή κωδικών και εκπομπή οθόνης.
- Ασκήσεις εξοικείωσης εισαγωγής κειμένου, εικόνας και WordArt στον επεξεργαστή κειμένου MS Word.