Αρχική / Δημοτικό / ΣΤ Δημοτικού / ΣΤ’ Δημοτικού 2016-2017

ΣΤ’ Δημοτικού 2016-2017

Οι μαθητές της ΣΤ τάξης, κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, υλοποιούν εργασίες οι οποίες τους δίνουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν γνώσεις ψηφιακής δημιουργίας,  διαδικτύου,  χρήσης του Η/Υ και προγραμματισμού.

Το μάθημα γίνεται στην αίθουσα του εργαστηρίου πληροφορικής του σχολείου και είναι 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα. Στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου οι υπολογιστές-σταθμοί εργασίας των μαθητών τρέχουν το Λειτουργικό Σύστημα Windows. Για την διδασκαλία του μαθήματος χρησιμοποιείται απο τον διδάσκοντα  βιντεοπροβολέας (projector) και το λογισμικό Faronics Insight για τον απομακρυσμένο έλεγχο οθονών των υπολογιστών των μαθητών.

Απρίλιος 2017

  • Scratch: γνωριμία με το καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων στο scratch
  • ολοκλήρωση της παρουσίασης “Ο Τόπος μας”

Μάρτιος 2017

Φεβρουάριος 2017:

Ιαν 2017:

        • Stop στην ηλεκτρονική παρενόχληση

  • Κουίζ για το “Netiquette”
    http://www.saferinternet.gr/games/quiz1_etiquetteRANSWpages.html
  • Κώδικας Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο – Network Etiquette ή Netiquette
  • εξοικειώνονται με το πρόγραμμα studio code. Η είσοδος των μαθητών στο πρόγραμμα (Course 1) γίνεται απο εδώ  (https://studio.code.org/sections/WVZCQR)
    code  code2
  • μαθαίνουν τι είναι αλγόριθμος μέσα απο παραδείγματα της καθημερινής ζωής.
    • Ως αλγόριθμος ορίζεται μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος
    • . Πιο απλά αλγόριθμο ονομάζουμε μία σειρά από εντολές που έχουν αρχή και τέλος, είναι σαφείς και εκτελέσιμες που σκοπό έχουν την επίλυση κάποιου προβλήματος. Η έννοια του αλγορίθμου γίνεται ευκολότερα αντιληπτή με το παρακάτω παράδειγμα. Αν κάποιος επιθυμεί να γευματίσει θα πρέπει να εκτελέσει κάποια συγκεκριμένα βήματα: να συγκεντρώσει τα υλικά, να προετοιμάσει τα σκεύη μαγειρικής, να παρασκευάσει το φαγητό, να στρώσει το τραπέζι, να ετοιμάσει τη σαλάτα, να γευματίσει, να καθαρίσει το τραπέζι και να πλύνει τα πιάτα. Προφανώς, η προηγούμενη αλληλουχία οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Δεν είναι όμως η μοναδική για την επίτευξη του σκοπού, αφού μπορεί να αλλάξει η σειρά των βημάτων (π.χ. πρώτα να ετοιμάσει τη σαλάτα και μετά να στρώσει το τραπέζι). Ωστόσο το νόημα είναι πως η κατάτμηση μιας σύνθετης εργασίας σε διακριτά βήματα που εκτελούνται διαδοχικά, είναι ο πιο πρακτικός τρόπος επίλυσης πολλών προβλημάτων.

 16 Νοεμ 2016 – Ιαν 2017: Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ, Δ, Ε και ΣΤ τάξεων, σε ομάδες:

    • Χρησιμοποιούν το λογισμικό PowerPoint και δημιουργούν την παρουσίαση “Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ“.
    • Χρησιμοποιούν την μηχανή αναζήτησης Google για να αναζητήσουν και να κάνουν λήψη εικόνες απο τον τόπο τους
    • Χρησιμοποιούν το Google Maps για να δημιουργήσουν εικόνα χάρτη του χωριού τους.
  • Σαρώνουν εικόνες που έχουν φέρει απο τα σπίτια τους.

20161209_105048 20161209_104651 20161209_104642 20161209_104634

    • Μαθαίνουν βασικές έννοιες για τις ψηφιακές εικόνες (pixels-ανάλυση εικόνας-διαστάσεις κλπ)

  • Στα πλαίσια της δραστηριότητας «Ο Τόπος μας»  θα συγκεντρώσουμε πληροφορίες, παλιές και καινούργιες φωτογραφίες του τόπου μας (επαγγέλματα που χάθηκαν, φωτογραφίες παλιές από το σχολείο, παρελάσεων, τοπίων, κτιρίων, τοπικές γιορτές κλπ). Τις φωτογραφίες αυτές θα τις σαρώσουμε (δηλ. θα τις περάσουμε στον υπολογιστή σε ψηφιακή μορφή). Για κάθε μια φωτογραφία από αυτές θα γράψουμε κείμενο στον υπολογιστή με πληροφορίες για αυτές. Στο τέλος θα δημιουργηθεί μια παρουσίαση πληροφοριών και φωτογραφιών του τόπου και του σχολείου μας, η οποία θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
  • Οι μαθητές υλοποιήσανε τις δραστηριότητες σταλμένες απο το saferinternet προς τους πρεσβευτές της Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
    • «Βαρόμετρο συναισθημάτων» : Στόχοι αυτής της δραστηριότητας είναι
      • Να επισημάνει πως τα παιδιά μπορούν να νιώσουν διαφορετικά σε μια δεδομένη κατάσταση.
      • Να αναδείξει πως η ίδια κατάσταση μπορεί να αξιολογηθεί διαφορετικά από τα άτομα.
      • Να υπογραμμίσει τη σημασία του σεβασμού των συναισθημάτων των άλλων αλλά και της
        ανοχής απέναντι σε όσους έχουν διαφορετική απόψη από τις δική μας.

20161201_092841 20161201_092729 20161201_092445 20161201_092413 20161201_091945

16 Οκτ.- 15 Νοεμ. 2016:Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ομάδες:

  • Δημιουργούν φακέλους και υποφακέλους και ταξινομούν τα έγγραφά τους.
  • Μαθαίνουν πως να διαχειρίζονται φακέλους και αρχεία.
  • Χρησιμοποιούν τον επεξεργαστή κειμένου MS Word για εισαγωγή και μορφοποίηση κειμένου και αποθήκευση εγγράφου στον υπολογιστή.

15 Σεπτ.- 15 Οκτ. 2016: Οι μαθητές μπαίνουν σε ομάδα των 2 ή των 3 μαθητών ανα ΗΥ και και μαθαίνουν κανόνες συμπεριφοράς στο εργαστήριο. Οι μαθητές συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως:

  • Ασκήσεις εξοικείωσης εισαγωγής κειμένου στον επεξεργαστή κειμένου MS Word.
  • Μαθαίνουν για τη σωστή στάση σώματος και την εργονομία του υπολογιστή

  • Εξήγηση τι είναι Bits και Bytes –  Παιχνίδι ρόλων: 3 εθελοντές μαθητές παίζει ο καθένας τους το ρόλο του ενός bit-δυο καταστάσεων. Οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να βρουν όλου τους συνδυασμούς καταστάσεων με 3 bits.
  • Επίδειξη του εσωτερικού μέρους του Υπολογιστή: Μνήμες, Επεξεργαστή, Μητρική Πλακέτα, τροφοδοτικό κλπ.
  • Σχεδίαση στο χαρτί τα Μέρη του Υπολογιστή
  • Γνωριμία με τα Windows: εκκίνηση και τερματισμό υπολογιστών/χειρισμός παραθύρων

 

Δείτε επίσης

Αφίσα-Πρόσκληση-Πρόγραμμα εκδήλωσης Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2020

Η διασχολική εκδήλωση του 12ου Δ.Σ. Σερρών και του 19ου Δ.Σ. Σερρών για την Ημέρα …